Senso

Ja eren les 8 del matí i feia 3 hores que feia cua a fora de les taquilles del Gran Teatro La Fenice.

La venda d’entrades estava oberta i, com que des d’un parell d’anys havia entrat en la temporada de la vida en que l’Opera (els italians li diuen simplement Lirica) et comença a agradar, m’havia decidit a invertir unes quantes lire – per cert, llavors eren milers – per comprar-me una localitat al galliner del teatre venecià.

Venècia_Catala_Senso_Alida Valli_Visconti

No estava sol, amb mi feia cua un amic i teniem els diners per comprar entrades per les nostre parelles. Justament quan em va tocar a mi, ja s’havien acabat els llocs a preu assequible i quedaven només llotjes amb 4 butaques.

No m’ho vaig pensar ni dues vegades i ivaig signar un xec. En aquell moment, però, no hi havia diners sufficients al compte i el meu amic em va haver de fer un prestec. Un prestec per invertir.

Vaig tenir la sort, doncs, de tenir un lloc a una llotja durant una temporada. No podia saber que al cap de poc temps La Fenice hauria quedat calcinada de la mà d’uns lampistes i la meva experiència hauria format part del passat. La reconstrucció del teatre – tot s’ha de dir – és una maravella: l’arquitecte Aldo Rossi, deixant clar que es tracta d’una rèplica, va saber crear l’atmosfera d’un teatre amb història.

Parlar de La Fenice sempre em porta a recordar al film Senso de Luchino Visconti, des d’una novel·la de Camillo Boito, on la bel·lissima Contessa Serpieri – l’actriu Alida Valli- assisteix a una representació de Il Trovatore i s’enamora d’un oficial de l’exèrcit austriac.

La novel·la i la pel·li ens introduèixen a una època fonamental de la història d’Itàlia, el Risorgimento: val la pena conèixer-les.

Visconti_senso_Venecia_Catala

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Curiositats, Història, Venècia en família

Deixa un comentari

